همه شایعات پس از قتل میترا استاد

 همه شایعات پس از قتل میترا استاد

دو روز پیش انتشار خبری مبنی بر قتل میترا استاد،همسر دوم محمد علی نجفی شهردار سابق تهران،و پس از آن اعتراف نجفی مبنی بر انجام قتل،ایران را در شوک و ناباوری فرو برد
از همان لحظه های آغازین کشف جسد شایعات بیشماری بر زبان ها افتاد اخباری و شایعاتی که پلیس و مراجع ذیربط تاکنون به برخی از آنها پاسخ داده‌اند.

* ورود پلیس به ادعای یک خبرنگار

توئیت خبرنگار یک سایت خبری مبنی بر قرار یک مصاحبه با میترا روستا در روز قتل یکی از مواردی بود که در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد؛ بعد از آن بود که در فضای مجازی به این پرداخته شد که قاتل قرار بود چه افشاگری‌هایی انجام دهد که به ضرب گلوله کشته شده است؟ حواشی این توئیت و ادعای خبرنگار سایت خبری موضوعی بود که رئیس پلیس آگاهی پایتخت به آن پرداخت و گفت: پلیس با هماهنگی مقام قضایی به این مسئله ورود خواهد کرد و بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

* آیا خیانت مقتول انگیزه قتل بود؟

بحث خیانت مقتول در یادداشت به دست آمده از نجفی موضوع شبهه‌انگیز دیگری بود که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت آن را قویاً تکذیب کرد و گفت: در یادداشت به دست آمده از شهردار سابق، بحث‌هایی در رابطه با اختلافات خانوادگی و درخواست طلاق مطرح شده و به هیچ وجه اشاره‌ای بر خیانت میترا استاد عنوان نشده بود.

رئیس پلیس پایتخت نیز در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً خیانتی در کار بوده یا نه، اظهار داشت: آن چیزی که مطرح است مشکلات و اختلافات خانوادگی بود و ایشان – نجفی – گویا از این وضعیت خانوادگی و آزاد و اذیت‌هایی که می‌شده به ستوه آمده بود.

* گوشی تلفن همراه مقتوله کجاست؟

گم شدن تلفن همراه مقتوله از دیگر موارد مطرح شده در این روزها بود؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در این خصوص اعلام کرد که تعدادی موبایل در بازرسی خانه دختر متهم پیدا شده که گفته می‌شود متعلق به نجفی است، ولی هنوز مشخص نیست که این گوشی‌ها برای چه کسی است؟

رئیس پلیس پایتخت نیز در خصوص کشف یک گوشی موبایل از وسایل نجفی گفت: در یکی از دو کیفی که نجفی بعد از قتل به راننده خود تحویل داد تنها یک گوشی موبایل وجود داشت.

* زخمی شدن نجفی هنگام قتل حقیقت دارد؟

زخمی شدن نجفی در هنگام وقوع قتل مسأله دیگری بود که عنوان شد؛ برخی‌ها گفته بودند که یکی از تیرها در هنگام قتل کمانه کرده و به پای نجفی اصابت کرده است.

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت این موضوع را تکذیب کرد و گفت: نجفی هیچ مجروحیتی نداشت، اما لباسش خونی بود.

* نجفی چرا بعد از قتل به قم رفت؟

رفتن نجفی به قم بعد از ارتکاب به قتل سوژه دیگری بود که برخی به آن پرداختند و این سؤالات را مطرح کردند که نجفی در قم با چه افرادی دیدار داشته است؟

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در نشست خبری اعلام کرد که نجفی بعد از انجام قتل به سر مزار پدرش در قم رفت و برگشت که دستگیر شد.

* نجفی چه زمانی تصمیم به قتل گرفت؟

سردار رحیمی در خصوص تصمیم به قتل از سوی نجفی گفت: شب قبل از وقوع قتل درگیری شدیدی بین این دو فرد صورت می‌گیرد و گویا صبح ساعت ۹ نجفی این تصمیم را گرفته است.

* نجفی در پلیس آگاهی سکته کرد؟

سکته قلبی نجفی بعد از دستگیری در مقر پلیس موضوع دیگری بود که شایعه‌پردازان به آن پرداختند که پلیس در همان ساعات اولیه این خبر را تکذیب کرد و گفت: خبری مبنی بر سکته قبلی محمدعلی نجفی و انتقال وی به بیمارستان صحت نداشته و وی در سلامت است.

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.