آمل میزبان همایش بزرگ از طبرستان تا یمن

 آمل میزبان همایش بزرگ از طبرستان تا یمن

آمل امروز:

همایش بزرگ از طبرستان تا یمن،هم قدم تا مسجدالاقصی، با حضور مهمانانی از انصارالله یمن،سفیر یمن در ایران،طلبه های خارجی جامعه المصطفی قم،فرمانده سپاه کربلا،معاونت هماهنگی سپاه قدس،فرمانده سپاه آمل فرماندار،شهردار و دیگر مسئولین شهری، خیل کثیری از مردم آمل و اصحاب رسانه با اجرای زیبای مجید یراق بافان از مجریان توانمند صداوسیما در سالن اریکه آریایی برگزار شد.

مهمانان یمنی،ضمن تشکر از مردم ایران و حمایت همیشگی آنان از مظلومین جهان،بر وحدت همیشگی تمام مسلمانان تاکید کرده و افزودند مردم یمن هیچگاه از احقاق حقوق خود و نبرد با دولتهای متخاصم و متجاوز دست نخواهند کشید و تا پای جان برای آزادی بمن و همچنین مسجدالقصی خواهند ایستاد.

در این مراسم از دکتر حسین زارعی نویسنده کتاب از طبرستان تا یمن،تجلیل به عمل آمد.

در ادامه سردار مسجدی فرمانده سپاه کربلا در سخنانی اظهار داشت:

مسلمان شدن مردم مازندران با عشق بود نه زور، و طبرستان با شمشیر و زور خلفای جور باز نشد، بلکه با عشق و ایمان به اهل بیت علیهم السلام باز شد،

وی در ادامه افزود شهدا همواره و در هر زمان زنده اند به همین خاطر نام شهدا به عبارت دیگر، بقا و حیات دارد و این خاصیت فداکاری در راه خداست، ما باید از مفهوم شهادت و پیام شهیدان برای پیمودن راه صراط مستقیم بهره ببریم.

وی اذعان داشت:

قرابت فرهنگی و تاریخی طبرستان و مردم یمن محکم است و  مقبره شهدای طبری در شهر سعده یمن و پیکر شهدای یمنی هم در مازندران گواه این است که تا مردم دنیا و آیندگان به این نکته مهم تاریخی توجه کنند که از طبرستان تا یمن شهدای مازندرانی و شهدای یمنی در دفاع از مرزهای عقیدتی و مرزهای ایمانی و معنوی و برای رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی و برپایی حکومتی برمدار عدل و عدالت به شهادت رسیدند.

در پایان نیز نماد مقاومت مردم یمن به دو تن از فرزندان شهدای مدافع حرم ایران توسط مهمان یمنی اهدا و بر کمر ایشان بسته شد.

م مشایی

Related post