آمل میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران

 آمل میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران

آمل امروز:

چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران در مرحله منطقه‌ای به میزبانی شهرستان آمل آغاز شد.

حجت الاسلام مصطفی سیفی با بیان اینکه این مرحله به میزبانی ۵ شهرستان استان برگزار می‌شود، افزود: نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی این مسابقات پس از آن به مرحله کشوری و سپس به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.

وی گفت: مرحله غرب استان با حضور قاریان شهر‌های رامسر، عباس آباد، تنکابن، چالوس وکلاردشت و نوشهر دو روز قبل در نوشهر برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف وامورخیریه مازندران اضافه کرد: پس از پایان مسابقات درآمل، در منطقه ساری با حضور شهر‌های جویبار و میاندرود در ساری، در منطقه میزبانی بابلسر با حضور قاریان شهر‌های قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ روز ۲۲ تیر در امامزاده ابراهیم بابلسر برگزار می‌شود.

سیفی افزود: مرحله نهایی و استانی این دوره از مسابقات اواخر مردادماه به مدت دو روز به میزبانی اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن همچون سال‌های گذشته در سال ۱۴۰۲ هم اقدام به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن و نقمات دینی برای برادران و خواهران کرده است.

حجت‌الاسلام سیفی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ بیش از هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام در رشته‌های مختلف ثبت نام و به رقابت پرداختند و از نظر کمی و کیفی سطح مسابقات بالا بود که ۱۰ نفر از قاریان و حافظان به رقابت کشوری و ۴ گروه تواشیح شامل ۲ گروه خواهران و ۲ گروه برادران از مازندران هم به مسابقات کشوری قرآن کریم در قزوین و همین برگزیدگان مسابقات نغماتی اهواز راه یافتند که بیانگر سطح کیفی مسابقات قرآن کریم در استان مازندران است.

م مشایی

Related post