در بازدید استاندار مازندران از آمل چه گذشت

 در بازدید استاندار مازندران از آمل چه گذشت

آمل امروز:

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران جمعه ۱۳ مرداد ماه را به شهر آمل اختصاص داد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در یادواره شهدای بالاکوه در روستای اندوار با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی برای توسعه راهای روستایی، گفت: با وجود چهل و سه سال از پیروزی انقلاب وجود کمبودهایی در مناطق روستایی قابل قبول نیست و باید برای رفع آن تلاش شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ روستا برگرفته از ارزش‌های اسلامی است، عنوان کرد: صمیمت و صفا و مهربانی هنوز وجود دارد و می توان از پتانسیل فضای بکر اینجا استفاده کرد.


استاندار مازندران از توسعه روستایی ۵۰۰ روستا جهت احیای اقتصاد روستایی خبر داد و اظهار کرد: در دستور کار قرار گرفته شده است و برای هر روستا ۷ میلیارد تومان هزینه جهت احیا کنار گذاشته شد، که یکی از روستاهای این منطقه انتخاب خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر در امر دامداری و این حوزه‌ها فعالیت می کنند به سمت دامداری صنعتی با مجموعه امکانات و با اصول دانش‌بنیان روند، در واقع باید کاری کنیم در روستاها شغل پایدار ایجاد شود تا جوان ها پایبند شوند، درهر روستا با کمک شورا و دهیار بتوانیم طرح توانمندسازی روستا را در مازندران احیا کنیم.


حسینی‌پور منطقه اندواررا با وجود ۱۴ شهید و دارای بزرگان مطرحی خواند و خاطرشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس و همینطور مدافعان حرم به ایثار و مقاومت پرداختند و از خودگذشتگی کردند.
وی از آسفالت جاده نشل و اندوار خبر داد و افزود: طی یک ماه گذشته طرح آسفالت تمام روستاهای نشل، اندوار، تیرکلا، خرم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار داده شد که زیرسازی آن تا قبل پایان سال انجام شود؛ البته امیدواریم در صورت تکمیل تجهیزات طی دو ماه آینده این کار صورت گیرد.


وی خاطرنشان کرد: آسفالت باعث خروج اهالی این منطقه نشود بلکه بازگشت جوانان و ایجاد اشتغال آنها شود و همه مسئولان و بزرگان در جهت حفظ و توسعه روستا و مقصد گردشگری منطقه با راه‌اندازی بومگردی و توسعه باغی تلاش کنند. استاندار مازندران گفت: در جهت تجهیز و لوله‌کشی آب ۱۳۰۰ روستا با قرارگاه بسته شد.


ذات الله زارعی سرپرست فرمانداری ویژه آمل نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات منطقه راه است که باعث گرفتاری شده در کنار اینکه مخابرات و عدم دسترسی به اینترنت مشکل دارند که باعث مهاجرت جوانان شده است، گفت: یکی مشکلات حوزه‌های روستایی باعث خالی شدن جمعیت شده مشکلات توسعه‌ای است که نیاز به ماندگاری توسعه‌ای می‌باشد به ویزه ایجاد اشتغال پایدار تا باعث ماندگاری جمعیت روستایی در این مناطق می‌شود.

م مشایی

Related post