ریزش ساختمان قدیمی در خیابان دماوند/ حضور سگ‌های زنده‌یاب در محل

 ریزش ساختمان قدیمی در خیابان دماوند/ حضور سگ‌های زنده‌یاب در محل

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش یک ساختمان قدیمی در خیابان دماوند تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ۴ و ١٢ دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه ریزش یک منزل قدیمی به سامانه ١٢۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان دماوند، خیابان زاهد کاشانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند ساختمانی که به نظر می‌رسد بسیار قدیمی است، بدون وجود گودبرداری در اطراف آن، فرو ریخته است.

به گفته وی، ساکنانی که در سایر خانه‌های این محله زندگی می‌کردند، اظهار می‌کردند که این خانه مدتی است تخلیه شده است.

ملکی با تاکید بر اینکه علت اصلی ریزش این ساختمان باید توسط کارشناسان بررسی شود، اما به نظر می‌رسد این ساختمان به علت فرسوده بودنش فرو ریخته است، گفت: در لحظات اولیه این حادثه طبقه اول تخریب شده بود و در مدت زمانی که آتش نشانان در محل حضور داشتند و مشغول بررسی بودند، سقف طبقه دوم هم تخریب شد، اما خوشبختانه فردی آسیب ندید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه اطلاعات حاکی از آن بود که این منزل متروکه است، گفت: آتش نشانان در حال جست و جو و بررسی هستند که اگر افرادی در این محل حضور دارد عملیات نجات را انجام دهند، اما تا کنون شواهدی در مورد اینکه فردی در محل حضور داشته، به دست نیامده است. همکاران هلال احمر نیز با سگ‌های زنده‌یاب در محل حضور یافتند اما تا کنون هنوز موردی مشاهده نشده است.

ملکی ادامه داد: برخی از افراد در نقاط شهر املاک قدیمی دارند که به علت متفاوت آن را به صورت متروکه رها کردند، حتی برخی از این خانه‌ها درب ورودی و خروجی مناسبی ندارد و افراد به راحتی به خانه‌های متروکه ورود پیدا می‌کنند. وجود اینگونه املاک و ساختمان‌ها امنیت محله را بر هم می‌زند. همچنین مالکان باید بدانند که اگر ساختمانی متروکه تخریب شود و فردی که حتی بدون اطلاع صاحبان خانه در محل حضور داشته آسیب ببیند، مالکان از نظر حقوقی درگیر می‌شوند؛ پس حتما باید به وضعیت این دسته از خانه‌ها رسیدگی شود.

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.