همه چیز درباره سینک ظرفشویی

 همه چیز درباره سینک ظرفشویی

یکی از مهمترین اجزای یک آشپزخانه که ساعات زیادی از روز و به دلایل مختلف از جمله شستن میوه و سبزی و مرغ و گوشت و … الی شستشوی ظروف با آن سر و کار داریم،سینک ظرفشویی است که بالطبع در خرید آن ملاحظات زیادی از جمله اندازه آشپزخانه،سبک و جنس مورد علاقه،هزینه و … در آن دخیلند.
در اینجاسعی کردیم انواع سینک و مزایای آن را برای شما جمع آوری کردیم:

متریال

متداول ترین سینک های آشپزخانه از فولاد ضد زنگ یا سرامیک ساخته می شوند، اما در بازار سینک های کامپوزیت، شیشه ای یا حتی مسی نیز می‌توانید پیدا کنید. همه سینک‌ها در تمیز کردن، دوام و مقاومت در برابر خراش ویژ‌گی‌های خاص خود را دارند. در ادامه  به تفصیل هر کدام را توضیح می‌دهیم.

 

استیل

یکی از محبوب‌ترین و مدرن ترین گزینه‌های سینک ظرفشویی آشپزخانه سینک استیل است. این سینک ها به راحتی با سایر لوازم استیل هماهنگ می شود، این سینک ها از دوام بالاتر، سهولت در تمیز کردن و مقاومت کمتر در برابر خراش نسبت به سایر متریال‌ها بهره می برند. سینک استیل ممکن است در اثر لکه شدن کدر شود، اما می توان آن را به راحتی با استفاده از پاک کننده تمیز و براق کرد.

 

گرانیت

سینک‌های گرانیت آشپزخانه محبوبیت زیادی دارند. سینک‌های کامپوزیت با طیف رنگی و تطبیق پذیری در اندازه و کاسه و آبچکان یک انتخاب مناسب است. این سینک در برابر خراش مقاوم است. سینک گرانیتی از مخلوطی از مواد، اغلب شامل رزین یا سنگ‌های دیگر ساخته می‌شود. سینک‌های کامپوزیتی می‌توانند با پوششی ضد باکتری نیز ساخته شوند.

 

سرامیک

سینک‌های سرامیکی می‌توانند ظاهر بسیار متنوع‌تر و سنتی‌تری به آشپزخانه بدهند، به‌ویژه جایی که از رنگ‌های متضاد یا یراق آلات کلاسیک استفاده می‌شود. دوام و سهولت تمیز کردن این متریال مشابه سینک‌های استیل ضد زنگ است و مزیت افزوده آن مقاومت بیشتر در برابر مواد شیمیایی و همچنین مقاومت در برابر حرارت، خراش و لکه است.

 

شیشه

داشتن یک سینک آشپزخانه شیشه‌ای ممکن است خطرناک به نظر برسد، اما آنها بسیار سخت‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. مانند سینک‌های سرامیکی، در برابر مواد شیمیایی و خراش بسیار مقاوم هستند و ضربه‌های سنگین یا آسیب حرارتی نیز بر آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد. سینک شیشه‌ای برای ایمنی بیشتر نرم شده است. این سینک به راحتی تمیز می‌شود و جلوه زیبایی دارد.

 

نوع نصب

سینک‌های ظرفشویی از لحاظ نصب به سه نوع روکار، توکار و زیرکار تقسیم می‌شوند.

مدل توکار به این شکل است که ابتدا کابینت شما برش داده می شود. سینک ظرفشویی از بالا بر روی کابینت سنگی یا چوبی قرار می‌گیرد. در این مدل هر چهار طرف سینک شما توسط کابینت احاطه می‌شود.

سینک روکار نیز تقریباً مشابه نوع توکار است. تفاوت عمده این نوع سینک در چارچوب آن است. در پشت سینک‌های توکار کابینت قرار دارد اما سینک‌های روکار به شکلی هستند که چارچوب آن‌ها در پشت آن‌ها قرار دارد و به دیوار متصل است.

در نوع زیرکار ابتدا سنگ برش داده می‌شود و سینک ظرف‌شویی از زیر آن نصب می‌شود.

 

 

م مشایی

Related post