همه چیز درباره فیشیال

 همه چیز درباره فیشیال

«فیشیال» به عنوان یکی از گزینه ها میتواند جهت درمان، بازیابی و حفظ بیشتر سلامت، شادابی و زیبایی برای پوست بکار رود.

فرآیند فیشیال با برداشت لایه شاخی اضافی، پاکسازی عمیق پوست و منافذ، تغذیه و آبرسانی، استفاده امواج جهت کلاژن سازی و رساندن مواد مغذی و بعضاً مواد دارویی لازم به سلولهای زیرین اثرات خود را نشان میدهد. این اثرات جهت جوان سازی، روشن کردن و بهبود لک، جوش، چین و چروک، کوچک تر کردن منافذ و… در کنار سایر روشها و درمانها میتواند بسیار راهگشا باشد.

فیشیال پوستی، فرآیند بسیار رایجی در دنیا جهت مراقبت و درمان پوست میباشد و مورد توجه همه بازیگران و افراد مشهور است و آنها بعنوان یک روتین برای سلامت و زیبایی پوست خود آن را انجام میدهند.

مانند اکثر روش ها و درمانها، فیشیال نیز نیاز به زمان و تکرار دارد ولی در کل بعنوان روتین پوستی که اکثرا ماهانه یا فصلی تکرار میشود و برای همه افراد حتی افرادی با پوست سالم و شاداب توصیه میگردد.

فیشیال با مراقبت های خانگی تفاوت های بسیاری دارد و هیچکدام جای یکدیگر را نمیتوانند بگیرند و عملا لازم و ملزوم یکدیگرند. اما به طور کلی فرآیند های فیشیال در مقایسه بسیار قوی تر، عمقی و موثرتر، اثرات طولانی مدت تر و تخصصی تر هستند و بعضی از فرایند ها و قسمت های فیشیال قابل انجام در خانه و توسط شخص نیستند.

به همین دلیل قویا توصیه میشود عمل فیشیال زیرنظر پزشک و توسط فرد آموزش دیده و متبحر انجام پذیرد تا با بیشترین اثر بتواند بعنوان درمان به آن نگاه کرد و بصورت کامل اعتماد کرد.

در صورت انجام فیشیال با مواد بی‌کیفیت و یا توسط افراد بدون صلاحیت، میتوان آسیب های طولانی مدت و عوارض غیر قابل جبران بر لایه های پوست برجای بگذارد.

فیشیال پوستی از فردی به فرد دیگر میتواند متفاوت باشد. با توجه به نوع و شرایط پوستی، نیاز پوست و درخواست فرد، و همچنین تجهیزات و مواد اولیه میتوان طبقه بندی های بسیاری را برای فیشیال در نظر گرفت. اما به طور کلی و ساده فیشیال را به دو قسمت اصلی میشود دسته بندی کرد:

۱- کلاسیک: ساده ترین و پاپه‌ترین آنها می‌باشد و برای پوستهای بدون مشکلی که بصورت مرتب فیشیال را انجام میدهند و افرادی که همیشه روتین پوستی مناسبی در منزل دارند، کاربرد دارد

۲- اختصاصی: در افرادی که پوست نیاز به کمک تخصصی و یا درمان دارد انجام میشود که عمدتا به دسته های زیرین تقسیم میشود:

۱. آبرسانی: در پوستهای دهیدراته (بسیار کم آب) انجام میشود و میتوان برای همه انواع پوست بکار برد. از دست دادن آب، از دلایل آغاز سایر مشکلات مثل چین و چروک، جوش، لک و… میشود.

۲. آکنه: در پوستهای جوشدار انجام میشود که معمولا شامل نوجوان هاست ولی در صورت وجود آکنه در سنین بالاتر هم قابل اجرا است (مثلا جوش های هورمونی در خانم ها). هدف کاهش تعداد آکنه، کاهش احتمال ایجاد جای جوش و همچنین کاهش ایجاد آکنه تا فیشیال بعدی می‌باشد (البته برون ریزی و افزایش تعداد جوش پس از جلسه اول فیشیال در بعضی افراد طبیعی می‌باشد و جوش های زیرین در لایه های بالاتر قرار خواهند گرفت)

۳. پیلینگ: لایه برداری عمیق برای افرادی که سایر مشکلات را ندارند ولی بعلت نداشتن روتین پوستی مناسب، پوست دچار بزرگ شدن منافذ، کدری، ناصافی، چروک، پیرپوستی، کراتینه شدن لایه های خارجی و شاخی پوست و… کاندید این فیشیال قرار میگیرند. شایان ذکر است که این نوع نیازمند مهارت و تجربه زیاد فیشیالیست است.

۴. بهبود لک ها و روشن سازی: در پوستهای تیره و مستعد لک که البته در کنار سایر درمانهای لک، میتواند بسیار مفید باشد. بدین ترتیب پوست روشن و شفاف تری خواهیم داشت.

۵. کلاژنسازی: جهت بهبود چین و چروکهای ریز، شلی و افتادگی پوست، تغذیه و جوانسازی، و در کل برای افراد بالای ۳۰ سال کاربرد دارد.

دسته های بالا، مهمترین و رایج ترین انواع فیشیال هستند که می‌توانند با توجه نوع و تایپ پوستی و نوع مواد اولیه و تجهیزات دسته بندی های متنوع تری داشته باشد. یک فیشیالیست متبحر بر حسب نیاز فرد میتواند از ترکیب آنها استفاده کند و بهترین نتیجه را ایجاد کند.

معمولا فیشیال به طور ماهانه توصیه میشود و انجام منظم آن توصیه میگردد. درصورت که ماهیانه مقدور نیست حداقل سعی شود که سه ماه یکبار و به صورت فصلی انجام شود. این مورد برای پوست های جوشدار و مستعد آکنه اهمیت بیشتری پیدا میکند.

م مشایی

Related post