زیبایی های آمل/پلور

 زیبایی های آمل/پلور

اختصاصی آمل امروز:

از زیبایی های بی نظیر جاده هراز و شهر آمل میتوان از منطقه کوهستانی-گردشگری پلور نام برد که به علت واقع شدن در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا،نزدیکی به تهران،آب و هوای فوق العاده مطبوع و منظره های بکر و چشمنوازش همواره پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران است.

پلور از توابع شهرستان آمل و متعلق به بخش  لاریجان بر طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ شامل ۳۰۲ نفر جمعیت دائمی است.

بومی‌ها در روستای پلور، قصه‌های متفاوتی میگویند که ریشه در اسطوره و باورهای کهن آنها دارد. روستاییان پلور بر این باورند که در گذشته‌های خیلی دور در بالای این کوه و درون قلعه، دخترانی بودند در خدمت یک پادشاه افسانه‌ای بی‌نام که آب را پرستش میکرده‌اند.

این قلعه باستانی شباهت زیادی با قلعه دخترفیروزآباد (شیراز) دارد و برخی مستندات تاریخی موجود نشان می دهد که در این قلعه مراسم آیینی برگزار می‌شده است.

 بلندترین قله ایران در همسایگی پلور است. دماوند، کوهی که سر از افسانه‌های اساطیری و دیوان شعرا در آورده در دوران چهارم زمین شناسی موسوم به دوران هولوسین تشکیل شده، از این نظر جوان محسوب می شود و از ۳۸۵۰۰ سال پیش که فوران کرد، تا امروز خفته است.

از دیدنی های پلور میتوان به:

  پل سنگی
قلعه دختر
آبشار قلعه دختر
منظریه
دریاچه قزل‌آلا
دشت شقایق
سنگسری ها
دشت بنفش
غار گل زرد
چشمه قلعه دختر
چشمه آب معدنی
چشمه آناهیتا
قلعه کوه

اشاره کرد.


حتما از دره زمان پلور دیدن کنید:
از تهران با ورود به جاده هراز از انتهای بزرگراه بابایی و پس از عبور از رودهن و بومهن و گردنه امامزاده هاشم که وارد منطقه پلور شدید در سمت چپ جاده یک مسیر فرعی آسفالت وجود دارد که تابلوی رودخانه و سد لار آن‌ را مشخص می ‌کند. وارد این مسیر فرعی ‌شوید. به اولین پیچ که رسیدید، از روی پل رودخانه‌ لار می ‌گذرید. این ابتدای دره‌ زمان است. همین‌ جا ماشین را پارک کنید و آماده رفتن به تنگ شوید. از کنار پل وارد رودخانه شوید و بعد از ده دقیقه رودخانه نوردی از منظره های زیبای دره زمان لذت ببرید.

 

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.