واکنش ترامپ به پیروزی سندرز در نوادا: برنی دیوانه! نگذار دیگران پیروزی را از تو بگیرند / بایدن و دیگران ضعیف اند

 واکنش ترامپ به پیروزی سندرز در نوادا: برنی دیوانه! نگذار دیگران پیروزی را از تو بگیرند / بایدن و دیگران ضعیف اند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری درباره سومین ایستگاه انتخابات درون حزبی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در ایالت «نوادا» برگزار شده، پیروزی برنی سندرز در حزب دموکرات را تبریک گفته و همزمان او را «برنی دیوانه» خطاب کرده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، «برنی سندرز» سناتور سوسیال دموکرات ایالت «ورمونت» آمریکا در رقابت‌های انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «نوادا» پیروز شد.

نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا به شرح ذیل است: برنی سندرز ۵۵.۷ درصدآرا، «جو بایدن» ۱۹.۸ درصد، «تام استیر» ۹.۲ درصد و «الیزابت وارن» ۸.۳ درصد.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به خبر‌های اولیه درباره نتایج انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها، اظهارنظر قبلی خود درباره تلاش اعضای ارشد حزب دموکرات برای جلوگیری از پیروزی نهایی برنی سندرز در رقابت‌های مقدماتی این حزب را تکرار کرد.

دونالد ترامپ درباره انتخابات دموکرات‌ها در نوادا، برنی سندرز سناتور نام‌آشنا و سوسیال دموکرات کنگره را «برنی دیوانه» و «مایکل بلومبرگ» نامزد میلیارد حزب دموکرات و شهردار اسبق نیویورک را به دلیل کوتاهی قدش «مایک کوچولو» خوانده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «به نظر می‌رسد که برنی دیوانه دارد در ایالت بزرگ نوادا عملکرد خوبی بر جای می‌گذارد. بایدن و دیگران به نظر ضعیف می‌رسند».

ترامپ با تاختن دوباره به مایکل بلومبرگ که زمانی با او دوستی داشته است، نوشت: «مایک کوچولو بعد از ثبت کردن بدترین حضور در تاریخ مناظرات ریاست جمهوری (آمریکا)، به هیچ‌وجه نمی‌تواند شروع دوباره‌ای در کارزار انتخاباتی‌اش داشته باشد».

رئیس‌‍‌جمهور آمریکا با تکرار اتهام‌زنی به سران و اعضای ارشد حزب دموکرات برای ممانعت کردن از پیروزی نهایی برنی سندرز در رقابت‌های مقدماتی نامزد‌های این حزب افزود: «تبریک به برنی (بابت پیروزی در نوادا). اجازه نده آن‌ها (پیروزی) را از تو بگیرند».

ترامپ پیش از این هم دموکرات‌ها را به تلاش برای جلوگیری از پیروزی سندرز در رقابت‌های مقدماتی نامزد‌های این حزب در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده بود.

برنی سندرز که اکنون در رقابت‌های درون‌حزبی حزب دموکرات صدرنشین است در دور قبلی انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیز آرای مردمی بیشتری نسبت به «هیلاری کلینتون» کسب کرده بود، اما سرانجام با رای «موکلین غیرمتعهد»، این کلینتون بود که به عرصه انتخابات پا گذاشت و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا شکست خورد.

به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، کمیته مرکزی حزب دموکرات تلاش می‌کند تا از پیروزی برنی سندرز در انتخابات درون‌حزبی، جلوگیری کند.

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.