اجرای اگوی شهری در آمل سرعت گرفت

 اجرای اگوی شهری در آمل سرعت گرفت

آمل امروز: 

در چند روز اخیر،رانندگانی که از مسیر میدان شهید محمدزاده تا میدان شهدای ششم بهمن تردد داشتند،حتما با انسداد مقطعی یک لاین از جاده مواجه شده و ماشین های حفاری و لوله های عظیم و عجیب و غریب را دیده اند و برایشان این سوال پیش آمده که چه طرحی در حال انجام است؟

به همین منظور گفتگویی داشتیم با مهندس شعبان زروکی،مدیر آبفای شهرستان آمل:

با عرض سلام خدمت شما و مردم شریف شهرستان آمل، و تشکر از صبر و شکیبایی و همراهی مردم عزیزمان با ما، این عملیات حفاری و لوله گذاری،مربوط به پیوستن شهرستان آمل به اگوی شهری میباشد.

اگو که به آن شبکه فاضلاب شهری نیز می‌گویند، در واقع نوعی سیستم برای دفع فاضلاب هست که در آن فاضلاب به روش مختلط دفع می شود. اگو در ایران نزدیک به ۳۰ سال است که اجرایی شده و شهرهای بزرگ از جمله تهران در این کار پیشتاز بوده اند.

سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری از جمله طرح اگو فاضلاب، از ضرورت‌های توسعه پایدار در شهرهای کشور است. مطالعاتی که در این زمینه صورت‌گرفته است، نشان‌دهنده این موضوع است که با اجرای طرح اگو فاضلاب، علاوه بر امکان‌پذیر کردن استفاده مجدد از آب‌های بازیافتی و جلوگیری از آلودگی منابع آبی، میزان ابتلا به بیماری‌های گوارشی و انگلی تا حد زیادی کاهش یافت.

ابتدا تمام فاضلاب شهری به صورت مختلط دفع شده و بعد وارد فاز تصفیه میشود و این آب تصفیه شده به چرخه رودخانه ها باز میگردد.

در شهر آمل این طرح در حدود ۵۰۰ کیلومتر اجرایی میشود.

با توجه به شیب جنوب به شمال شهر،با بررسی های کارشناسانه،تصفیه خانه در شمالی ترین نقطه شهر تعبیه شده،و شروع عملیات از خیابان طالب آملی بود و اکنون به میدان شهدای ششم بهمن و خیابان شهید بهشتی رسید.

امسال با اجرایی شدن ۶ میلیارد تومان برای این امر،همکاران ما با سرعت و دقت تمام مشغول کار هستند تا آنگونه که لایق مردم عزیز این شهر است، خدمت رسانی انجام شود.

البته از ابتدای اجرای طرح تا کنون حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده که براورد میشود بر طبق نرخ روز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تا پایان پروژه،هزینه داشته باشد.

خبر خوب دیگر برای مردم عزیز آمل این است که با اعتبار ۴ میلیارد تومانی،نوسازی و رفع مشکل ضعف یا قطعی آب برخی نقاط شهر در حال انجام است.

مهندس زروکی در ادامه افزود: از مهندس داودی شهردار محترم آمل بابت پیگیری و صدور مجوزهای مربوط به شهرداری متشکریم.

مهندس داودی شهردار آمل نیز در سخنانی اظهار داشت:

همکاران ما در شهرداری با توجه به تعامل سازنده مهندس زروکی و مجموعه خدوم آبفا در دریافت مجوزهای لازم برای اجرای این طرح عظیم،سعی کردیم در کوتاه ترین زمان ممکن انجام بشود و همه ما شاهد تلاش بی وقفه این مجموعه در اجرای سریع و دقیق این طرح هستیم و امیدواریم  آنگونه که لایق مردم عزیز آمل است،خدمت رسان آنها باشیم.

م مشایی

Related post