اختصاص اعتبار برای برنامه های ششم بهمن آمل

 اختصاص اعتبار برای برنامه های ششم بهمن آمل

سردار علی امانی اعتبار پیشنهادی و مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این ۴ برنامه فرهنگی و هنری در هفته گرامیداشت ششم بهمن در سال جاری را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: کارگروه‌های مختلفی که در ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن پس از پایان برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شکل گرفته هرکدام به صورت مجزا و سازمان دهی شده پیگیر هستند.

فعالیت ۱۰ کارگروه حماسه ششم بهمن برای چهل و یکمین سالگرد

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل با اشاره به اینکه در سال نخست این کمیته در سال گذشته ۲۴ کمیته مردمی در بخش‌های مختلف تشکیل و برنامه‌های چهلمین سالگرد این حماسه مردمی را برگزار کردند، گفت: با توجه به کارکردهای این کمیته‌ها وبا بررسی همه جانبه پس از پایان مراسم‌ها در نخستین جلسه کاری با حضور همه کارگروه‌ها، تعداد کمیته‌ها به ۱۰ کمیته و کارگروه کاهش یافته و خوشبختانه هریک از این کمیته‌ها برنامه‌ها و جلسات مختلف را برگزار می‌کنند.

امانی افزود: همه برنامه‌ها و حتی بودجه برگزاری مراسم‌های بزرگداشت در طول هفته ششم بهمن کاملاً مردمی تأمین می‌شود و برای امسال نیز برای همه برنامه‌های پیش بینی شده درمجموع بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده است.

وی با بیان اینکه همه تلاش ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل استفاده از همه ظرفیت‌ها و بکارگیری افرادی که خواهان همراهی و کمک در ماندگاری این حماسه جاویدان هستند، گفت: به همین منظور در مهرماه امسال همایش آملی‌های مقیم تهران برگزار خواهد شد تا از توان فکری ونیز پشتیبانی آنها نیز درجهت بهتر برگزاری برنامه‌ها استفاده شود.

جمع آوری آثار شهدا و حماسه سازان ششم بهمن و شمالی‌های جنگ تحمیلی

امانی گفت: برای چاپ این تعداد کتاب با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: جمع آوری اسناد و اطلاعات مربوط به ۶۸ شهید جنگل تا حماسه روز ششم بهمن از تولد تا روز شهادت و همه رخدادهای زندگی این شهدا که به طور میانگین برای هر شهید از ۵۰ تا ۲۰۰ صفحه اطلاعات پرسشنامه‌ای جمع آوری شده است.

امامی اضافه کرد: در این مسیر نیز دانشگاه‌های شهرستان آمل همکاری خوبی با اعضای ستاد داشتند و حتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی تاکنون بیش از ۳ هزار سند مربوط به این شهدا را چاپ و آماده کرده است.

وی یادآور شد: هدف نهایی این اقدام‌های در حال انجام، برای استفاده دانشجویان، اساتید و افرادی که برای کارهای پژوهشی و پایان نامه‌ها در راستای ماندگاری حماسه جاویدان ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل است.

تولید انیمیشن حماسه ششم بهمن برای کودکان و نوجوانان

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل همچنین به تلاش‌های کارگروه‌های دیگر این حماسه برای حضور در دانشگاه‌های سطح شهرستان برای آموزش راویان این حماسه خبر داد و گفت: قصد داریم حداقل تا پیش از شروع برنامه‌های مناسبتی در هفته نخست بهمن ماه حدود ۲۰۰ راوی آموزش دیده حمایت و پشتیبانی کنیم تا در هفته ششم بهمن با اعزام به مدارس سطح شهرستان در قالب هر کلاس یک روای را برای دانش آموزان داشته باشیم.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۶٠ عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند. در آن واقعه ۴۱ نفر شهید و بیش از ده‌ها نفر مجروح شدند.

م مشایی

Related post