بی پرده با ابراهیم زاده از شهریه مدارس تا عاقبت مدرسه جهان تربیت

 بی پرده با ابراهیم زاده از شهریه مدارس تا عاقبت مدرسه جهان تربیت

آمل امروز: 

محمد علی ابراهیم زاده،رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آمل امروز در خصوص دریافت شهریه مدارس مختلف به بیان توضیح پرداخت و اظهار داشت: مدارس غیر دولتی،شهریه مصوب دارند و در سامانه مربوط به مدارس غیر دولتی در بخش شهریه،قیمت پایه شهریه هر مدرسه مشخص است،به طور کلی شهریه مدارس غیر دولتی سه بخش دارد که عبارتند از:شهریه ثابت،شهریه مکمل و فوق برنامه،شهریه رفاهی.

شهریه ثابت،الزامی و بسته به نوع و درجه مدرسه غیر دولتی،متفاوت است و آن دو مورد دیگر به دلخواه خانواده است.

مصوب شهریه مدارس از طریق کشوری تعیین میشود و ربطی به استان و شهرستان ندارد.

در مورد مدارس دولتی خانواده ها نسبت به نوع مدرسه ثبت نامی دقت کافی داشته باشند چون مدارس دولتی هم به دو نوع خاص و عادی طبقه بندی می شود.

در انواع مدارس دولتی،مدرسه های هیآت امنایی،شاهد،تیزهوشان، نمونه،سمپاد و ….. شهریه دارند و با کمک های مردمی اداره میشوند.

ولی مدارس دولتی عادی فقط حق دریافت پول کتاب و پول بیمه را دارند.

از خانواده های عزیز خواهشمندم هنگام ثبت نام دلبندانشان حتما به این نکات توجه بفرمایند.

ابراهیم زاده سپس در خصوص قبولی های کنکور امسال در شهرستان آمل گفت: امسال ۳۰ درصد افزایش قبولی در رتبه های تک رقمی و دو رقمی داشتیم که رتبه های برتر ما عمدتا از مدارس دولتی عادی و خاص بودند.

رتبه سه منطقه دو که رتبه ۱۱ کشوری هم هست توسط دانش آموز ما خانم کیمیا قدیر احراز شد که بهترین رتبه در مازندران بود،درصدهای ایشان از رتبه اول کنکور هم بالاتر بود ولی به خاطر تاثیر آزمون های نهایی در رتبه ها،در رتبه ایشان تاثیر گذاشت لذا خانواده ها حتما به این نکات توجه بفرمایند.

وی سپس در مورد وضعیت مدارس متوسطه دوم شهر امام زاده عبدالله اذعان داشت هدایت تحصیلی بر اساس امتیاز و نمره دانش آموز در پایه نهم انجام میشود و اگر رشته ای در شهر امامزاده عبدالله نباشد یا تعداد به حد نصاب نرسد این دانش آموزان به روستای درازان هدایت میشوند.

سعی ما این است مدرسه کار و دانش شهر امامزاده عبدالله که قبلا تعطیل شده بود احیا شود و این امر مستلزم این است که تعداد دانش آموزان علاقمند به رشته های کار و دانش در محل به حد نصاب برسد.

در مورد وضعیت مدرسه جهان تربیت پسر،با شورای شهر آمل جلسه داشتیم و مقرر شد با حمایت شورا و شهرداری،ملکی به مالک مدرسه داده شود و در عوض، مدرسه به ما واگذار شود.

 

م مشایی

Related post