تجلیل از چهره های ماندگار پزشکی آمل

 تجلیل از چهره های ماندگار پزشکی آمل

آمل امروز:

در همایش پزشکان آمل که به میزبانی بیمارستان شمال صورت گرفت از چهره های ماندگار پزشکی آمل تجلیل شد.

بیمارستان فوق تخصصی شمال بر مدار پیشرفت و توسعه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال،نخستین همایش بزرگ پزشکان آمل به همت بیمارستان فوق تخصصی شمال در تالار اریکه این شهرستان برگزار شد.

دکتر کربلایی زاده رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل در این مراسم با اشاره به تاریخ صد ساله دوره پزشکی در آمل گقت:

در گذشته کشورمان با حضور پزشک خارجی و کمبود نیروی پزشکی رو به رو بود اما امروزه جزو پیشرفته ترین کشور ها در علوم پزشکی هستیم که این حاصل پشتکار های طبابت پیشکسوتان و بزرگان پزشکی بوده است که دغدغه مند بودند و بر تلاش خود استوار ماندند.

وی با بیان اینکه راه اندازی و ساخت بیمارستان شمال از ۲۰ سال قبل آغاز شده،عنوان کرد:

این بیمارستان با ظرفیت ۱۵۰ تختخواب تاسیس شد و قابلیت افزایش ۴۰۰ تخت دارد که در حال حاضر برای ۲۵۰ تخت مجوز گرفته شده است.

رئیس بیمارستان شمال ادامه داد:

آخرین و مدرن ترین تجهیزات پزشکی را ما دارا هستیم و همچنین سرمایه های انسانی متبحر و کوشا جهت خدمات سلامت باعث ارتقای این بیمارستان شده است.

وی ادامه داد این بیمارستان در دوران کرونا دوشادوش خدمات دولتی و سلامت مردم وشهر بوده و بدون منفعت طلبی فعالیت داشته است.

کربلایی زاده از تدوین برنامه استراتژی ۵ ساله و کشف پتانسیل ناشناخته و اجرای برنامه های درمانی در کار بیمارستان خبر داد و اظهار کرد:

در رشته زنان برنامه ریزی انجام شده و در رشته های دیگر به زودی برنامه هایی با همفکری پزشکان متخصص صورت می گیرد.

وی تصریح کرد مجهز ترین غربالگری شناسایی سرطان پستان،امکان هتلینگ سلامت،ارتقای سطح خدمات پرسنل،توسعه فضا و پرسنل پزشکی بخش اورژانس،رشد بخش قلب،توسعه و فعالیت مجدد اتاق های عمل،راه اندازی سه اتاق عمل بخش زایشگاه،طراحی زایمان بی درد،از برنامه های آتی این بیمارستان است.

دکتر منوچهر مجد رئیس اسبق نظام پزشکی آمل و از چهره های ماندگار این حوزه در ادامه این همایش گفت: بیمارستان شمال جزو ۴ بیمارستان مورد تایید وزارت بهداشت کشور است که به لحاظ گردشگری و سلامت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شمال می تواند به قطب گردشگری سلامت تبدیل شود،عنوان کرد: این می تواند برای ارز آوری کشور بسیار سودمند باشد و با وجود پتانسیل موجود اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.

مجد خاطر نشان کرد:این بیمارستان به دلیل تعرفه ناخالص و کم در بخش امور اقتصادی مالی دچار چالش شده بود و اگر ادامه می داشت نمی توانست آن خدمت رسانی درمانی را به مردم ارائه دهد در این راستا با ورود بخش خصوصی شرکت فذا در این بیمارستان جهت توسعه خدمات درمانی به طور جدی ورود پیدا کرد و قطعا این کار باعث بهتر و بیشتر شدن ارائه خدمات می شود.

مهندس حسام اردشیر قائم مقام مدی عامل گروه در این مراسم گفت:بین قیمت و ارزش تفاوت وجود دارد و کار پزشکان خیلی با ارزش است.

کاری که امروز می کنیم نتیجه تلاشی است که گذشتگان کردند و هر چه ما بکاریم آیندگان استفاده می کنند.

وی ضمن تقدیر از جامعه پزشکی مهمترین هدف این بیمارستان را تغییر رویکرد خدمات رسانی عنوان کرد تا برای نسل آینده بماند.

ایشان با تاکید بر جذب حداکثری پزشکان با پرداخت درست به بالا بردن سطح درآمد کادر درمان اشاره داشت تا در نهایت ذائقه خدمت رسانی بالا برود.

وی در ادامه عنوان کرد باید ظرفیت های موجود را به بهره برداری برسانیم و از آن استفاده کنیم تا در بحث درمانی در استان و کشور نمونه باشیم.

مهندس اردشیر اذعان داشت:یمارستان شمال به دلایل مختلف از جمله کیفیت ممتاز خدمات پزشکی،حضور پزشکان برجسته و خوشنام در سطح ملی و فراملی،تعرفه های درمانی منصفانه،برخورداری از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری پزشکی و همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی مطلوب و دلپذیر،همواره جزو مهمترین مقاصد گردشگری سلامت در کشور بوده است.

قائم مقام مدیر عامل گروه به عدالت در درمان اشاره کرد و گفت:عدالت در درمان به معنی دسترسی یکسان افراد جامعه به خدمات درمانی بوده و باید مراقب حقوق مردم باشیم.

اردشیر تصریح کرد:هدف ما این است که مردم به خاطر درمان مجبور نشوند به شهرهای دیگر بروند و مشکلات مسافت و حمل و نقل کم شود و این مقصد انقدر مهم است که همه به سمت آن حرکت می کنیم و اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد از جناب آقایان دکتر غفاری،دکتر مجد،دکتر حیدرزاده، دکتر حمزه رضایی،دکتر خطیبی،دکتر قلی زاده،دکتر هاشمی،دکتر بحری،دکتر اخوان،دکتر کیانی،دکتر نجفی،استاد مقیمی و سرکار خانم دکتر گودرزی تجلیل به عمل آمد.

 

م مشایی

Related post