شبیخون پلیس به ۱۹ محله آمل/سیستم های پیشرفته در خدمت پلیس

 شبیخون پلیس به ۱۹ محله آمل/سیستم های پیشرفته در خدمت پلیس

آمل امروز: 

عصر چهارشنبه ۱۸ شهریور ماه،نمایشگاه امنیت محله محور،توسط فرماندهی انتظامی آمل در ضلع غربی میدان ۱۷ شهریور برگزار شد.

در بازدید از این نمایشگاه که جمع کثیری از مردم،فرماندهی و نیروهای انتظامی آمل،فرماندهی و نیروهای  پلیس راهور،ائمه جماعات،فرماندار و اعضای شورای تامین آمل،فرماندهی و نیروهای سپاه شهرستان آمل و دیگر مسئولین شهری و استانی حضور داشتند،سردار موسی حسینی جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران، مهمان ویژه این مراسم بود.

سردار حسینی با بیان اینکه طرح امنیت محله محور در شهرستان آمل از هفتم شهریور ماه شروع شد،افزود:

این طرح در آمل به خاطر پاره ای معضلات با افزایش زمان روبرو شد و تا امروز ادامه پیدا کرد.

در این طرح دستگاههای مختلف آمل از جمله فرمانداری،دستگاه قضا، سپاه، منابع طبیعی، و بسیاری نهادهای دیگر با ما همکاری داشتند که ماحصل آن شرکت ۳۲۰ اکیپ و به کارگیری ۹۱۷ نیرو در پاکسازی ۱۹ محله شهر آمل بود.

با کمک نیروهای تخصصی استان،برای نشان کردن محلات جرم خیز و عاملان اختلال در آرامش و امنیت شهر و مردم به کمک نیروهای شهرستان آمل آمدیم و با اشراف اطلاعاتی کامل،با هماهنگی دستگاه قضا و با کمک معتمدین محل نسبت به پاکسازی محلات،اقدام شد.

پلیس راهور

پلیس راهور،توفیف ۲۴۳ خودروی متخلف و مزاحم برای افراد را انجام داد.

۱۷ دستگاه خودروی دارای جرائم سنگین توقیف شد.

۵ دستگاه موتور قاچاق و موتور سنگین به علت ایجاد رعب و وحشت توقیف گردید. و ۹ دستگاه موتور متخلف هم شناسایی و توقیف شد.

پلیس آگاهی

یکی از چیزهایی که مردم خواهان برخورد با آن هستند،حوزه سرقت است. در این حوزه ۶۰ فقره کشف سرقت و دستگیری ۱۹ نفر سارق و مالخر را داشتیم که از این ۶۰ فقره،۴ مورد سرقت خودرو،۴ مورد سرقت موتور و بقیه در مورد سرقت از منازل بود.

پلیس امنیت اقتصادی 

پلیس امنیت اقتصادی توانست ۲۵ تن انواع فرآورده جنگلی مخصوصا چوب الات،۷۰۰۰ نخ سیگار قاچاق و ۵ دستگاه موتور قاچاق را کشف کند که مجموعا ۱۸ نفر قاچاقچی در این حوزه دستگیر شدند.

پلیس مبارزه با مواد مخدر

در بحث مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان آمل، در این ۱۲ روز اجرای طرح،حدود ۴۹ کیلو انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند که در مجموع ۹۰ نفر دستگیر شدند.

از این تعداد،۱۸ نفر خرده فروشگیک نفر قاچاقچی،و ۷۱ نفر هم معتاد متجاهر بودند که این ۷۱ نفر برای بازپروری و بازگشت به زندگی عادی،تحویل کمپهای ترک اعتیاد شدند.

پلیس اطلاعات 

در حوزه برخورد با اشرار و اوباش،۲۱ نفر شرور مخل نظم و امنیت توسط پلیس اطلاعات شناسایی و دستگیر شد که از این افراد ۲۳ قبضه سلاح شامل یک قبضه جلدی و بقیه شکاری به دست آمد که ۸ نفر از این افراد جزو شرور های با سابقه و معروف شهر بودند.

مجموعا در این مدت ۵۱۰ نفر در حوزه های مختلف دستگیر و تحویل دستگاه قضا شدند.

ناظر یک 

با طرح ناظر یک و شناسایی متخلفان حوزه حجاب و عفاف و کشف حجاب در خودرو ها ۲۳۹ خودرو توقیف و برای ۲۳۹ نفر پرونده تشکیل شد.

ناظر دو 

در طرح ناظر دو که مربوط به حوزه حجاب و عفاف اصناف است برای ۱۴ باب صنفی که به تذکرات بی توجه بودند پرونده تشکیل و تحویل دستگاه قضا شدند.

پلیس فتا و ناظر چهار 

در طرح ناظر ۴ مربوط به فضای مجازی و پلیس سایبری،۵ باند ارسال محتوای مجرمانه و منافی عفت عمومی شناسایی و دستگیر شدند.

پاکسازی مناطق خاص آمل 

در همه شهرستانها در سطح استان اقدامات ما مختص به همین موارد بود اما در شهرستان آمل یک کار خاص دیگر انجام شد و آن،پاکسازی رضوان ۳۸ و ۴۰ و منطقه دباغچال بود که با همکاری شهرداری و فرمانداری،سه باب منزل متروکه که به محلی برای توزیع و استعمال مواد تبدیل شده بود تخریب و تحویل شهرداری شد و من از فرمانداری و دستگاههای محترم دخیل در این امر خواهشمندم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و پاکسازی کامل این محلات اقدام شود.

سردار حسینی سپس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آمل امروز اظهار داشت:

میزان خشونت در استان مازندران از دیگر استانها کمتر است.و ما در این امر پایینتر از میانگین کشوری هستیم.

برای ایجاد امنیت دیگر به دنبال کمیت و تعداد نیروی پلیس نیستیم و در حوزه راهور و امنیتی به دنبال رصد سیستمی و فنی هستیم و این امر برای ما در اولویت خواهد بود.

باید کاری کنیم که آگاهی مردم بالا برود و برای این امر از صدا،صدا و سیما،فضای مجازی،مراکز مشاوره مستقر در کلانتری ها و معاونت های اجتماعی، و آگاهی بخشی در سطح مدارس و دانشگاه ها استفاده خواهیم کرد.

 

م مشایی

Related post