چندش ترین غذاهایی که ممکنه ببینید

 چندش ترین غذاهایی که ممکنه ببینید

معمولا اسم غذا که میاد طعم ها و شکل های بی نظیر و زیبا تو ذهنمون نقش میبنده و دهنمون رو آب میندازه و گاهی وقت ها با اینکه سیر هستیم باز گشنمون میشه.اما همیشه اینطور نیست و بعضی غذاهای ملل مختلف واقعا برای ما و خیلی های دیگه چندش و غیر قابل تحمل هستن،اگه دوست داری بدونی بعضی از این غذاها چی هستن با ما همراه شو:

جنین تخم اردک (فیلیپین)

بالوت یک غذای فیلیپینی و یکی از چندش آور ترین غذاهای جهان است. گرچه این غذا از نظر مردم فیلیپین یکی از خوشمزه ترین غذاهاست اما گردشگران کمی حاضر به امتحان کردن این غذا هستند.

برای تهیه بالوت ، از یک تخم اردک که هنوز رشد جنینی آن تکمیل نشده و حدودا بین ۱۶ تا ۲۱ روزه است استفاده می شود. تخم اردک را آب پز می کنند و سپس پوست می کنند و با نمک و فلفل و سرکه سرو می کنند. برای علاقمندان به بالوت مهم است که هر چه این جنین جوان تر باشد طعم آن جذاب تر است چرا که جنین ۲۱ روزه اردک تا حدودی منقار، پرها و استخوان هایش رشد یافته تر است و بافت جویدنی اش کمی حالت لاستیکی پیدا کرده است.

برای خوردن بالوت، شکافی روی انتهای پوسته ایجاد می کنند ، سپس مایع شفافی از آن به بیرون ریخته می شود که این کار باعث ایجاد هیجان برای خوردن این غذا می شود. سپس مقداری نمک بر روی آن می ریزند و پوسته دور آن را که به صورت تخم مرغ آب پز شده است، جدا می کنند و محتوای داخل پوسته را با مواد طعم دهنده ای مانند سرکه میل می کنند.

اختاپوس زنده ( کره) 

برای تهیه این غذا در ابتدا اختاپوس را وقتی هنوز زنده است به چند قسمت تقسیم میکنند ، سپس روی آن روغن کنجد ریخته و بلافاصله برای سرو به روی میز می آورند !! از آن جایی که در این غذا هنوز اختاپوس زنده است خوردنش بسیار خطرناک است زیرا این احتمال وجود دارد که به دیواره گلو بچسبد و باعث خفگی شود.

شیوکارا(ژاپن) 

شیوکارا یک نوع غذای دریایی است. این غذا مخلوطی از موجودات دریایی و ترکیبی از امحا و احشا موجودات دریایی به صورت خام است که به این مواد درصدی نمک و برنج مالت اضافه میکنند و نزدیک به یک ماه به آن فرصت می دهند تا تخمیر شود. نتیجه کار مزه بسیار تندی دارد که هر کسی تحمل خوردنش را ندارد. شناخته شده ترین شیوکارا،ika no shiokara  نام دارد و از ماهی مرکب کوچکی تهیه می‌شود که در سواحل ژاپن به مقدار زیادی موجود است.

شیوکارا را می‌توان از تن ماهی، خرچنگ، ماهی مفون و ماهی شیرین اوروکا تهیه کرد. بسته به سلیقه و انتخاب آشپز، انواع فلفل های شیشیمی یا واسابی نیز برای مزه و طعم به مخلوط اضافه می‌شود.

تخم های مورچه (تایلند)

این حشرات با رنگی مایل به قرمز و تخم های سفیدشان در شمال تایلند غذایی بسیار لذیذ به شمار می آیند و به شکل های گوناگونی سرو می شود. تایلندی ها از این حشرات در سالاد، سوپ یا به حالت برشته شده روی آتش (سرخ شده) استفاده می کنند.

دستفروش ها در خیابان های تایلند، تخم های مورچه پیچیده شده در برگ موز را به عنوان میان وعده ها در قالب اسنک می فروشند. تخم های مورچه دارای پروتئین و ویتامین بسیاری هستند و از چربی کمی برخوردارند.

طعم این اسنک روغنی تا حدی شیرین است که به لطف برگ درخت ،طعم لیمو ترش و سرکه ای به خود می گیرد

کله و پاچه (ترکیه)

کله و پاچه علاوه بر ایران در کشور ترکیه نیز یکی از غذاهای پر طرفدار است و به اشکال گوناگونی سرو می شود. در این غذا هر یک از اعضا و جوارح گاو، گوسفند و یا بز می تواند با رسپی های گوناگون و به شیوه های مختلف طبخ شود.

ایسکمبه کورباسی یکی از سوپ های ترکیه است که سیرابی از مواد اولیه برای طبخ آن به شمار می آید. این غذای چرب را با فلفل قرمز، سیر و سرکه سرو می کنند.

فوم دیل (زبان گوسفند دودی) و سویوس دیل (گوشت دودی گوسفند)، دیل پاچا (زبان گوسفند یا گاو)، ایاک پاچا (پاچه ی گوسفند)، شیردان ، کوچ یومورتاسی (دنبلان خشک شده قوچ) است که در روغن تفت داده شده، کوزو کله (کله ی گوسفند) و غذای محبوب مردمان ازمیر کله سویوس که کله گوسفند آب پز شده است و در نهایت کله پاچا (کله پاچه) از جمله غذاهایی ست که ممکن است به مذاق هر کسی مخصوصا گردشگران خارجی خوش نیاید.

اگرچه این غذا برای ما ایرانیان چندش آور نیست و یکی از وعده های غذایی محبوب در کشورمان به شمار می‌آید که طرفداران زیادی دارد

قلب مار کبرا (ویتنام)

دهکده مار هانوی، پایتخت کشور ویتنام، به خاطر وجود غذای خطرناک و منحصربه‌فردی که ماده اصلی آن ” قلب مار کبری” است، شناخته شده است. شما میتوانید به راحتی این غذا از دستفروشان خیابانی تهیه کنید و یا در رستوران ها سفارش دهید. سفارش این غذا، این گونه است که در ابتدا مار کبری را خودتان انتخاب می‌کنید ، سرآشپز در مدت حدودا ۱۵ دقیقه مار را کشته و قلب آن را بیرون می‌آورد. قلب و مقداری از خون مار را در نوعی از یک نوشیدنی الکلی ریخته و این معجون را برای سرو برای شما می‌آورد.

نکته عجیب این ماده غذایی این است که برخی از نوشیدنی‌هایی که از قلب مار تهیه می شود، حاوی صفرای مار و پر از سم خالص‌ است و فقط برای افرادی سرو می شود که بریدگی یا زخمی در دهان ندارند، چرا که این سم ممکن است وارد جریان خون شود. اما اگر مستقیم وارد معده شود، بدون هیچ دردسری هضم می‌شود.

خولودتس (روسیه)

یک غذای سنتی روسی که از گوشت در ژلاتین تشکیل شده است. این نام از کلمه روسی خلود به معنای سرد گرفته شده است و اشاره به این دارد که خلودتس همیشه سرد سرو می شود. اعتقاد بر این است که این غذا در قرن نوزدهم محبوبیت پیدا کرد و در آن زمان بیشتر توسط خدمتکاران سرو می شد.

ترکیبات این غذا اغلب شامل تکه های گوشت، غذاهای دریایی، سبزیجات یا تخم مرغ است که با آب گوشت در قالب قرار میگیرد. آب گوشت پس از سرد شدن حالت ژله ای پیدا میکند. ژلاتین از هوا و باکتری ها جلوگیری می کند و گوشت پخته شده یا سایر مواد را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.

م مشایی

Related post