سی ان ان: سفر آتی رییس جمهور چین به آمریکا انجام نمی‌شود

 سی ان ان: سفر آتی رییس جمهور چین به آمریکا انجام نمی‌شود

آمل امروز/ شبکه تلویزیونی سی ان ان روز شنبه توقف برنامه ریزی‌ها برای سفر آتی ‘ شی جین پینگ ‘ رییس جمهوری چین به آمریکا خبر داد و این تصمیم را مرتبط با مذاکرات بی نتیجه دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی در هانوی دانست.

سی ان ان گزارش داد؛ نوع رفتار رئیس جمهوری آمریکا در نشست هانوی که مذاکره با کره شمالی را ناکام گذاشت؛ بر روابط بین المللی و مذاکرات آتی وی با مقامات بلند پایه چینی نیز تاثیر گذاشته است لذا رییس جمهوری چین به آمریکا سفر نمی‌کند.
به گزارش سی ان ان؛ منابع نزدیک به مذاکرات به این شبکه تلویزیونی گفته اند که ‘ شی جین پینگ ‘ رئیس جمهوری چین نگران نوع رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است که هشت هزار مایل (نزدیک به ۱۳ هزار کیلومتر) جهت گفتگو با ترامپ را طی کند و آنگاه شاهد رفتاری همچون کره شمالی باشد که ترامپ خود را از انجام این مذاکره کنارکشید و آنرا بدون نتیجه رها ساخت.
سی ان ان افزود: گفته می‌شود هیات چینی برنامه سفر رئیس جمهوری چین به آمریکا را متوقف کرده است.
این شبکه خبری ادامه داد: منابع نزدیک به این مذاکرات به سی ان ان گفتند که هم اکنون طرف مذاکره کننده آمریکایی در تلاش است تا در مذاکرات تجاری با چین به یک توافق موقت دست یابد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دومین دیدار خود با ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی در روز‌های ۲۷ و ۲۸ فوریه (هشتم و نهم اسفندماه) درهانوی پایتخت ویتنام بدون حصول توافقی و بدون انجام هیچگونه کنفرانس خبری آنرا ترک کرد.
سی ان ان همچنین در گزارش‌های امروز خود از فعالیت در سایت‌های پرتاب موشک کره شمالی بنابر تصاویری ماهواره‌ای خبر داده و آنرا نوعی ارسال پیام به واشنگتن تفسیر کردند.
نخستین ملاقات بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در مورخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ برابر با ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ در سنگاپور انجام شد.

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.