مشکلات آذربایجانی های توریست نما برای مردم اردبیل

 مشکلات آذربایجانی های توریست نما برای مردم اردبیل

تفاوت دیدگاه مسئولان با مردم: 

آماردهندگان استان اردبیل با خوشحالی می‌گویند از اول امسال، ورود مسافران از جمهوری آذربایجان به اردبیل که بیشتر برای مداوا و خرید وارد این استان می‌شوند ۳۷ درصد افزایش یافته است اما مردم با نگرانی کامل می‌گویند با توجه به ارزش پول رایج کشورآذربایجان در برابر ریال ایران، معمولا اتباع آن کشور نرخ تعیین شده بیمارستان‌ها و سایر هزینه‌های پزشکی و کادر درمانی را به راحتی پرداخت می‌کنند، در اولویت درمانی و رسیدگی نسبت به مردم استان قرار می‌گیرند و در نتیجه مردم استان را دچار مشکلات و کمبودها می‌کنند.

آنها بخش عمده‌ای از یارانه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به ویژه داروهای سرطانی کشور را به خود اختصاص می‌دهند و از کشور خارج می‌کنند. علاوه بر این، به علت کاهش ارزش پول ایران در ماه‌های اخیر، اتباع جمهوری آذربایجان برای خرید کالاهای موردنیاز خود به شهرها و بخش‌های نوار مرزی استان اردبیل مراجعه و اجناس مورد نیاز ضروری مردم را به مقدار چند برابر نیاز خود خریداری می‌کنند و باعث کمبود کالا در این مناطق می‌شوند.

آمار ورودی اتباع کشور آذربایجان به استان اردبیل که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمیعت دارد قبلاً حدود یک میلیون نفر تنها از پایانه مرزی بیله‌سوار اعلام شده بود.

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.