یه جشن عروسی میگیرم که چشاتون درآد

 یه جشن عروسی میگیرم که چشاتون درآد

اختصاصی آمل امروز/

اگر سری به سایت های خرید و فروش اجناس دست دوم بزنید با پدیده نوظهوری رو به رو میشوید که علی رغم فراگیر شدن باعث ناراحتی خاطر میشود. 

لباسشویی در حد نو مناسب برای جهیزیه

اجاق گاز در حد نو مناسب برای جهیزیه

مبلمان استیل در حد نو مناسب برای جهیزیه

بله درست حدس زدید چندیست که به علت بالا رفتن مخارج زندگی و بی ثباتی و گرانی در بازار اکثر خانواده های آبرومند از عهده تهیه جهیزیه برای فرزندشان بر نمی آیند. 

از آن طرف هم دامادهای جوانی که با کلی آرزو میخواهند تشکیل خانواده دهند همین اول کاری زیر بار قرض و انبوهی از بدهی کمر خم میکنند.

ولی واقعا به جز خودمان مقصر کیست؟ 

ماهایی که مثل خاله خان باجی های عصر قجر از یخچال تا کشوی لباس زیر عروس و داماد را بازدید میکنیم تا خوراک چند ماه مجالسمان را تامین کرده باشیم کم مقصریم؟

به من و شما چه که برویم ببینیم مادر عروس در توالت فرنگی گل مرداب گذاشته یا فلان حوله مارک فلان را خریده است یا نه؟ 

به من و شما چه ربطی دارد که حتی از یخچال خانه آن ها بازدید کنیم که مثلا کله پاچه رژلب دارد یا روی پای مرغ پیازچه گذاشته اند یا نه؟ 

به من و شما چه که خصوصی ترین کشوی عروس و داماد را باز کنیم تا ببینیم چند دست لباس زیر دارند؟ 

چه شد که از عروسی های بی ریای زیر پارکینگی یا خانه خود و همسایه به تالارهای آنچنانی کفتر هوا کن و آتش بازی کن رسیدیم و ملاکمان شده قیمت ورودی تالار و نرخ آرایشگاه و مارک لباس عروس و چند مدل غذای چشم در بیار؟ 

و حالا شاخ و برگ جدیدی به نام عروسی فرمالیته که در کمترین حالتش سیصد میلیونی آب میخورد فرمالیته به مراسمی می‌گویند که قبل از روز عروسی برگزار می‌شود. عروس و داماد تمام و کمال به شکل روز عروسی درمی‌آیند و عکس و فیلم می‌گیرند. برای چه؟ برای این‌که در روز عروسی ممکن است به دلیل شلوغی و استرس مراسم، عکس‌شان خوب از آب درنیاید. حالا حساب کنید که هزینه لباس، آرایشگاه و دسته گل عروس بشود ضربدر دو! ما که ندیدیم، ولی می‌گویند مزون‌های لباس عروس قسمتی مخصوص برای لباس فرمالیته دارند. در تماس خبرنگار ما با یکی از استودیو‌های برگزار کننده چنین مراسمی، رقم باورنکردنی ۳۰۰ میلیون تومان را به عنوان قیمت پایه مطرح کردند که مربوط به گرفتن عکس و فیلم در ایران است و طبیعتا قیمت آن برای خارج از کشور، چندین برابر خواهد شد. 

بیایید با دست خودمان فرزندانمان را نابود نکنیم اگر دوستشان داریم زیر بار قرض و بدبختی و استرس لهشان نکنیم پویش عروسی ساده راه بیاندازیم به خانه عروس و داماد و یخچال و کمدشان سرک نکشیم این فضولی بی جا دارد کار دستمان میدهد.

 

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.