افرا ها ایستاده میمیرند

 افرا ها ایستاده میمیرند

اختصاصی آمل امروز/

جنگل لفور از زیباترین مناطق مازندران است که زخم تبر بر تنه درختان و انبوه زباله آن را تهدید میکند قاچاق چوب از جمله معضلاتی است که جنگلبانان سرتاسر ایران دارند و جنگل های مازندران هم از این قائده مستثنی نیست.

چندی پیش با خانواده برای تفریح به جنگل زیبای لفور رفتیم و در فاصله حدودا دویست متری پاسگاه لفور اتراق کردیم چیزهایی دیدیم که باورش در ذهن نمیگنجید هجوم انبوه گردشگرانی که بدون هیچ گونه قید و بندی زباله های خود را در سرتاسر جنگل رها میکردند غافل از اینکه یک تکه شیشه یا بطری پلاستیکی به راحتی می تواند تمام جنگل را به آتش بکشد و خسارت جبران ناپذیری بر محیط زیست و مال و جان افراد وارد کند یا انباشت زباله هایی که حتی با گذشت چند صد سال تجزیه نشده و به همان شکل باقی می ماند.

چرا جوری از این منابع خدادادی استفاده کنیم که بعد از ما کسی نتواند در آن محوطه بنشیند یا حتی خودمان اگر بار دیگر به آنجا برگشتیم قادر به اسکان در آن مکان نباشیم؟

مساله بعدی که عجیب و غیر قابل باور بود رد تبر بر تنه درختان بود قاچاقچیان چوب درختان جنگل را با چند ضربه تبر زخمی میکنند تا با مرگ درخت به راحتی آن را قطع کنند ولی مساله اینجاست که این محل در فاصله بسیار اندک از پاسگاه لفور بوده،آیا واقعا ماموران صدای تبر را نمیشنوند و خروج تنه درختان از جنگل را نمیبینند؟

 

 

افراها ایستاده میمیرند

به سهم خود سعی کردیم اندکی از جنگل را پاکسازی کنیم تا سهمی در حفظ منابع ملی کشورمان داشته باشیم

 

 

با این تفاسیر به زودی جایی به نام جنگل لفور روی نقشه وجود نخواهد داشت و خودمان با دست خود موجبات کفران این نعمت عظیم خدادادی را فراهم می آوریم.

Related post

1 Comment

  • بسیار جای افسوس….

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.