بفرمایید جوجه کباب

 بفرمایید جوجه کباب

 اختصاصی آمل امروز

مرغ تکه شده،آبلیمو و سس و پیاز و ادویه،یه ذغال داغ که منتظر جوجه های به سیخ کشیده است….

حتی تصورشم باعث گشنگی میشه،درست حدس زدین غذای محبوب ما ایرانی ها توی تفریح و مهمونی،همین چوجه کباب خودمون

بیا تا بهت بگم تنوع جوجه کباب چقدر زیاده….

 

جوجه کباب لبنانی

سیر رو با فلفل و پاپریکا کمی تفت بدین و بهش رب گوجه و کمی زعفرون اضافه میکنیم و بعد از کمی تفت دادن میذاریم کنار تا خنک شه بع تکه های مرغ و کمی فلفل دلمه اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم و روی ظرف سلفون میکشیم تا مواد کمی استراحت کنه و بعدش برای کباب شدن آمادست.

جوجه کباب مکزیکی

سیر و پیاز و فلفل دلمه خورد شده رو با مرغ تکه شده مخلوط کنید

کره ی ذوب شده،زنجبیل،ادویه کاری ،تخم گشنیز ،زیره سبز،پاپریکا،نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم رو خوب باهاش مخلوط کنید و روی ظرف سلفون بکشید و استراحت بدید

وقتی مرغ ها مزه دار شدند پیاز و سیر و فلفل دلمه را از مرغ ها تکه شده جدا کنید و به سیخ بکشید و روی زغال داغ کباب کنید و یا می توانید به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه گریل و روی گاز این جوجه کباب را تهیه کنید و یا می توانید کف سینی فر را کمی چرب کنید و مرغ ها سیخ زده و داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود و در انتها روی فر را روشن کنید تا سطح جوجه برشته و طلایی شود سپس به همراه نان و یا برنج میل کنید.

جوجه کباب بندری

مواد اولیه آن شامل پیاز، فلفل دلمه، فلفل شمشیری، آبلیمو، زردچوبه، نمک، روغن و ادویه‌های مخصوص خوزستان است. برای تهیه جوجه کباب بندری همچنین می‌توانید از چاشنی آماده آن استفاده کنید که به صورت سس در بازار موجود است و تنها کافی است جوجه‌ها را به آن آغشته کرده و پس از ۱۰ دقیقه آنها را بر روی شعله ملایم آتش کباب کنید.

جوجه کباب هندی

برای تهیه جوجه کباب هندی ابتدا پیازها را خرد کرده و ران‌های مرغ تکه شده را به همراه روغن،ادویه کاری،رب گوجه فرنگی،ماست،فلفل پاپریکا

پودر زنجبیل،تخم گشنیز،گراماسالا در یک ظرف بریزید و آنها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. برای آنکه مواد شما به خوبی به خورد مرغ‌ها برود باید حداقل ۳ ساعت در یخچال بمانند و پس از آن آماده طبخ خواهند شد. برای پخت جوجه کباب هندی دو روش وجود دارد: روش اول آن مانند نحوه پخت سایر جوجه کباب‌ها است که بر روی آتش کباب می‌شود و روش دوم پخت جوجه کباب هندی بدین صورت است که می‌توانید مرغ‌ها را به صورت رولت دربیاورید و آنها در فر قرار دهید تا در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه مغز پخت شوند.

جوجه کباب ژاپنی 

سویا سس، سرکه برنج، سرکه سفید، پودر شکر و زنجبیل رنده شده را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود.

مرغ را به قطعات ۳ سانتیمتری برش بزنید و با نیمی از سسی که در مرحله قبل آماده کردید، مخلوط کنید.

روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود.

فلفل دلمه ای، بادمجان و پیازچه را به تکه‌های ۳ سانتیمتری برش بزنید.

تکه‌های مرغ را از سس خارج کرده و با سبزیجات خرد شده، به صورت یکی در میان به سیخ بکشید.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا گریل را روی حرارت ملایم گرم کنید.

سیخ‌ها را در فر یا گریل گرم شده قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه کباب کنید. در این فاصله گاهی سیخ‌ها را بچرخانید تا کباب ژاپنی کاملا مغزپخت شود.

نیم دیگر سس را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید و صبر کنید تا غلیظ شود.

کباب ژاپنی را در ظرف سرو بکشید و با سس مخصوص میل کنید

جوجه کباب اسپانیایی  

پودر زیره،پودر تخم گشنیز،سیر ساطوری،پاپریکا، پودر آویشن،آبلیمو، روغن زیتون،سینه مرغ،نمک و فلفل

ادویه‌ها را با آبلیمو، روغن و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. سینه مرغ را به اندازه مکعب‌های ۲ سانتی متر خرد کنید و هر دو، سه عدد آن را به یک خلال دندان بکشید. سیخ‌های مرغ را در یک کاسه گرد قرار داده و مایه طعم دهنده را روی آن بریزید. حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا مرغ طعم بگیرد.

سیخ‌های کوچک پینچیتو مرغ را روی منقل و توری مشبک کباب کنید. اگر از فر استفاده می‌کنید سیخ‌ها را در سینی فر نسوز چیده و ۲۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد آن را بپزید.

می‌توانید به جای مرغ از راسته گوسفند یا گوساله استفاده کنید. بهتر است مرغ را از شب قبل در مایه بخوابانید تا بهتر طعم بگیرد. در طول پخت از مایه باقیمانده روی مرغ‌ها بدهید.

جوجه کباب ترش

سینه مرغ،پیاز،رب انار (ترش یا ملس)یا رب آلو،ماست،کره،زعفران دم کرده،آبلیمو، نمک و فلفل: به میزان لازم

ابتدا در یک ظرف مناسب همه مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و سپس تکه‌های مرغ خود را به آنها اضافه نمایید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در یخچال بمانند. پس از آن مرغ‌ها را در سیخ‌های چوبی قرار دهید و کره را در تابه ذوب نمایید و سپس سیخ‌ها را در تابه چیده، حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید مرغ‌ها کاملا مغز پخت شوند. پس از آنکه مرغ‌ها طلایی شدند باید رب انار را در تابه بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه با یکدیگر بر روی گاز پخته شوند.

روش پخت جوجه کباب ترش

ابتدا در یک ظرف مناسب مقادیر گفته شده از ماست، زعفران، آبلیمو، نمک و فلفل را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و سپس تکه‌های مرغ خود را به آنها اضافه نمایید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در یخچال بمانند. پس از آن مرغ‌ها را در سیخ‌های چوبی قرار دهید و کره را در تابه ذوب نمایید و سپس سیخ‌ها را در تابه چیده، حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید مرغ‌ها کاملا مغز پخت شوند. پس از آنکه مرغ‌ها طلایی شدند باید رب انار را در تابه بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه با یکدیگر بر روی گاز پخته شوند.

جوجه کباب ایتالیایی  

سس مایونز،پنیر پارمزان رنده شده پودر سیر،آرد سوخاری ،سینه مرغ، نصف شده

ابتدا دو عدد سینه مرغ را به چهار تکه تقسیم کنید ، سپس کاسه ای بردارید و آرد سوخاری را داخل آن بریزید و کنار بگذارید.

در کاسه دیگری پنیر ، پودر سیر و سس مایونز را بریزید و خوب مخلوط کنید.

حالا تکه های مرغ را اول در مخلوط مایونز بغلطانید ، سپس در آرد سوخاری خوب بغلطانید دهید تا همه جای آن را بپوشاند.

تکه های مرغ را در سینی فر قرار داده و در فری که با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کرده اید قرار دهید تا برای ۲۰ دقیقه پخته و برشته شود.

سپس جوجه های ایتالیایی را از فر خارج کرده ، در ظرف مورد نظر بچینید و بعد از تزیین سرو کنید.

جوجه کباب یونانی 

برای تهیه جوجه کباب یونانی خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را کمی کوچکتر از جوجه کباب به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه مرغ خرد شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم.

در این مرحله مرغ ها را کمی مخلوط می کنیم تا با روغن زیتون به طور کامل کاور شوند. در ادامه جعفری و سیر را به صورت ساطوری خرد کرده و به همراه اورگانو، آویشن و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.
در آخر آب لیمو ترش را به مواد اضافه کرده و مواد را چند دقیقه با دست مخلوط می کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. در ادامه یک سلفون روی کاسه می کشیم و در صورتی که کمبود وقت داریم به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شوند.
حالا سیخ های چوبی را چند دقیقه در آب سرد قرار می دهیم تا خیس بخورند، سپس هر ۴ یا ۵ تکه گوشت مرغ را به ترتیب به یک سیخ چوبی می کشیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل ان می ریزیم.
پس از اینکه روغن داغ شد، سیخ ها را داخل تابه می چینیم و صبر می کنیم تا یک سمت کباب ها سرخ شود، سپس آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. این کباب خوشمزه را می توانیم به سلیقه خود روی گریل یا منقل زغال هم درست کنیم.

در صورتی که بخواهیم کباب ها را روی منقل درست کنیم بهتر است از سیخ فلزی نازک استفاده کنیم یا اینکه سیخ های چوبی را ۱۵ دقیقه در آب سرد بخیسانیم. در پایان کباب ها را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

جوجه کباب لاری

مرغ ،پیاز،ماست چکیده (ترجیحا پرچرب)،روغن زیتون،نمک و فلفل: به میزان لازم تمامی مواد رو با هم ترکیب کرده و چندین ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت ۳ الی ۴ ساعت می‌توانید جوجه‌های خود را سیخ زده و بر روی آتش کباب کنید.

م مشایی

Related post