خدمت به مردم به نیت امام رضا(ع) موجب سالم سازی جامعه خواهد شد

 خدمت به مردم به نیت امام رضا(ع) موجب سالم سازی جامعه خواهد شد

خدمت به مردم به نیت امام رضا (ع) علاوه بر آثار و برکات فراوان در زندگی شخصی ، موجب سالم سازی جامعه خواهد شد.

 

سهیل صالحی در همایش اموزش توجیهی کانون های محلی و موضوعی شهرستان آمل که با حضور ارکان شهرستان و مسئولین کانون محلی و موضوعی در دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) آمل برگزار شد، گفت: خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم با نام و نیت امام رضا(ع) و در جهت ترویج فرهنگ و سیره رضوی خدمتی است که ارزش معنوی بسیار بالا و همچنین خیر و سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

 

وی به آثار و برکات خدمت رسانی به نام اهل بیت(ع) به مردم بالاخص محرومین اشاره کرد و افزود: خدمت رسانی با نام اهل‌ بیت(ع) به مردم، علاوه بر آثار و برکات فراوان در زندگی و امورات معنوی هر انسان که قابل توصیف نمی باشد، تاثیرات اجتماعی فراوانی دارد که این تاثیرات موجب سالم سازی جامعه اسلامی خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی کانون های خادمیاری در استان های سراسر کشور،خاطرنشان ساخت: کانون های خادمیاری در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اهل بیت(ع)، شناسایی ظرفیت‌های هر استان و شهرستان ها در محلات مختلف، شناسایی اقشار آسیب پذیر جامعه، امداد رسانی و کمک به مستمندان با مشارکت خادمیاران رضوی تشکیل گردید.

 

 

صالحی استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در زمینه‌های مختلف را با توجه به تخصص آنان برای تحقق ماموریت‌های محوله آستان قدس از اولویت دفاتر نمایندگی دانست و اضافه کرد:

خادمیاران رضوی با انگیزه و نیت الهی به عنوان خادم هشتمین امام شیعیان زیر سایه پرچم توفیق خدمت را افتخار بزرگی برای خود می دانند و بدون هیچ چشم‌داشت مادی در بخش های گوناگون خدمت در ابعاد مختلف محرومیت زدایی و فرهنگی به عنوان خادمیار امام رئوف حاضر می شوند.

 

وی رصد نیاز نیازمندان در اطراف کانون و وصل کردن خادمیاران به نیازمندان را از وظایف اصلی خادمیاران محله ای برشمرد و افزود: ترویج موضوع خادمیار در میان هم محله ای ها و انجام اقدامات عمومی با هماهنگی رابط شهرستان با استفاده از توان خادمیاران عمومی از دیگر وظایف مسئولین کانون های محله ای است.

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران همچنین به وظایف اصلی مسئولین کانون های موضوعی اشاره کرد و گفت: تائید خدمت خادمیاران عضو کانون (عضو سامانه)، طراحی و اجرایی برنامه های عملیاتی تخصصی علاوه بر خدمت های مندرج در سامانه ،تبلیغ و ترویج موضوع خادمیار در مجموعه های تخصص مرتبط با کانون تخصصی مورد نظر از وظایف اصلی مسئولین کانون های تخصصی می باشد.

 

 

صالحی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن با فعالیت های ضد دینی و تهاجم فرهنگی و رواج ناهنجاری در جامعه می خواهد ارزش ها و آرمان های ما را کمرنگ و محو سازد ولی ما باید با هوشیاری و تاسی از ائمه معصومین (ع) و الگو قرار دادن آنان در تمامی لحظات زندگی، اخلاق و سیره شان را در زندگی مان و جامعه ساری و جاری نمائیم و خود را به امامان و ائمه اطهار نزدیک کنیم.

 

وی در بخشی دیگر از مطالبش به جشنواره خدمت اشاره کرد و افزود: جشنواره خدمت فرصتی است تا خادمیاران طرح های الگویی خود و یا دیگر خادمیاران را در راستای محرومیت زدایی در بخش های مختلف جهت الگو برداری در جشنواره خدمت ثبت نمایند.‌

وی گفت: در این جشنواره خادمیاران می توانند بهترین الگوها و ابتکارات خلاقانه را جهت مساعدت و کمک به نیازمندان در جهت رفع محرومیت رائه نمایند تا این طرح ها پس از داوری و بررسی نهایی به عنوان الگوهای برتر معرفی و در دیگر نقاط کشور توسط خادمیاران اجرا شود.

صالحی هم چنین در بخش دیگری از سخنانش به آموزش سامانه برای مسئولین کانون های محلی و موضوعی پرداخت و گفت: ابتدا هر خادمیاری باید اطلاعات هویتی خود را تایید نماید سپس عرصه و مصداق خدمتی انتخاب نماید .

وی همچنین در خصوص کارنامه خدمتی خادمیاران، رزرو خدمت توسط مسئولین کانون محلی و بعضی از کانون های موضوعی، گزارش نویسی و چگونگی ثبت گزارش در سامانه، آموزش و آزمون در سامانه و دیگر موارد را به مسئولین کانون ها آموزش دادند.

قابل ذکر است شهرستان آمل دارای ۱۸۵۴      خادمیار می باشد که در ۳۷ کانون محلی و ۲۰ کانون موضوعی فعالیت می نمایند.‌

 

گفتنی است در حاشیه این مراسم به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن از بانوان مسئول  کانون های محله ای تجلیل به عمل آمد.

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.