خفن ترین گوشی های ۲۰۲۲

 خفن ترین گوشی های ۲۰۲۲

در سال جدید میلادی یعنی ۲۰۲۲ گوشی‌های سری Realme GT 2، سری iQOO 9، سری Xiaomi 11i و سری Vivo V23 مدل‌هایی هستند که قرار است به زودی عرضه شود.

در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ قرار داریم. به نظر می‌رسد که سال جدید در مورد عرضه گوشی‌های هوشمند با هیجان فراوانی شروع خواهد شد. کسانی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید هستند، از تعداد قابل توجه گوشی‌های هوشمند جدیدی که در هفته اول ژانویه به بازار عرضه می‌شوند، راضی خواهند بود. شرکت ریلمی در حال آماده شدن برای عرضه سری گوشی‌های هوشمند Realme GT 2 خود است، سری Vivo V23 بلافاصله پس از آن عرضه می‌شود و سری iQOO 9 نیز به فاصله کمی عرضه خواهد شد. پس از آنها، گوشی Xiaomi 11i HyperCharge، که بالاترین سرعت شارژ در گوشی‌های هوشمند را داراست نیز در همان هفته اول ژانویه عرضه می‌شود.

گوشی‌های سری شیائومی ۱۱i

سری گوشی‌های هوشمند شیائومی ۱۱i در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۶ دی ماه) عرضه می‌شوند. در حالی که شرکت شیائومی اعلام کرده است که مدل Xiaomi 11i HyperCharge با شارژ سریع ۱۲۰ واتی عرضه می‌شود، اما هنوز به صراحت تایید نکرده است که آیا مدل استاندارد شیائومی ۱۱i نیز عرضه خواهد شد یا خیر. از طرفی از آنجا که این برند در تبلیغات خود اعلام کرده است که از «سری شیائومی ۱۱i» رونمایی می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که این رونمایی شامل بیشتر از یک مدل گوشی خواهد بود؛ بنابراین به احتمال فراوان مدل استاندارد شیائومی ۱۱i نیز همزمان عرضه خواهد شد.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، گوشی Xiaomi 11i HyperCharge، در حقیقت همان گوشی Redmi Note 11 Pro+ است که چندی پیش در چین عرضه شد و تنها نام تجاری آن را تغییر داده اند. اگر این مطلب صحت داشته باشد می‌توان گفت که گوشی Xiaomi 11i HyperCharge دارای یک پنل ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. این دستگاه در زیر کاپوت مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک Dimensity 920 است که با حداکثر ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS3.1 جفت می‌شود.

گوشی هوشمند Xiaomi 11i HyperCharge فضایی را برای مجموعه دوربین‌های پنل پشتی در نظر گرفته است. این مجموعه سه‌گانه شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. گوشی Xiaomi 11i HyperCharge همچنین مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی است.

گوشی‌های سری Realme GT 2

گوشی‌های سری Realme GT 2 دارای ویژگی‌هایی است که برای اولین بار دیده می‌شوند. این سری قرار است در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی ماه) در چین عرضه شود. پیش بینی می‌شود در همان تاریخ، این خط تولید اولین عرضه جهانی خود را داشته باشد. گوشی Realme GT 2 Pro دارای طراحی کاغذ مانند خواهد بود و با دوربین فوق عریض ۱۵۰ درجه عرضه می‌شود. در کنار مدل Realme GT 2 Pro، این برند همچنین مدل استاندارد Realme GT 2 و مدل دوربین محور Realme GT 2 Pro را عرضه خواهد کرد.

با توجه به مشخصات گزارش شده، گوشی Realme GT 2 Pro یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی QHD+ AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. پردازنده گوشی Realme GT 2 Pro یک تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود که با رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی جفت می‌شود. برای عکاسی، گوشی Realme GT 2 Pro از یک مجموعه دوربین پشتی سه گانه شامل دو لنز ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در پنل جلو نیز، دستگاه دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این دستگاه همچنین دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی است.

گوشی‌های سری Vivo V23

گوشی‌های سری Vivo V23 در تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی ماه) عرضه می‌شوند. خط تولید در ابتدا شامل دو دستگاه Vivo V23، ۵G و Vivo V23 Pro 5G خواهد بود. هر دو دستگاه دارای یک پنل پشتی منحصر به فرد با تغییر رنگ خواهند بود. گوشی Vivo V23 Pro از پردازنده MediaTek Dimensity 1200 بهره می‌برد، در حالی که انتظار می‌رود مدل پایه با پردازنده Dimensity 920 عرضه شود.

هر دو دستگاه در پنل جلویی فضایی را برای جایگیری دو دوربین سلفی اختصاص داده اند. گوشی Vivo V23 Pro همچنین فضایی را برای مجموعه دوربین سه‌گانه پشتی که شامل لنز‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسلی می‌باشد اختصاص داده است. در پنل جلویی نیز دو دوربین سلفی با لنز‌های ۵۰ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی قرار دارد. در حالی که نسخه Pro با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌شود، مدل استاندارد با باتری کمی کوچکتر ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. با این حال، باتری هر دو دستگاه از شارژ سریع ۴۴ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی‌های سری iQOO 9

در پایان به بررسی گوشی‌های هوشمند سری iQOO 9 می‌پردازیم. این سری دارای دو دستگاه iQOO 9 استاندارد و iQOO 9 Pro خواهد بود. زمان عرضه آن‌ها ۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۵ دی ماه) تعیین شده است. گفته می‌شود سری iQOO 9 از پردازنده پیشرفته Snapdragon ۸ Gen ۱ استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش AMOLED ۲K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهند بود. همچنین گزارش شده که این برند نسل دوم تراشه‌های نمایشگر مستقل خود را روی گوشی‌های هوشمند سری iQOO 9 قرار داده است.

 

گوشی iQOO 9 Pro احتمالاً مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۵۰ درجه و دوربین ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد. در نهایت، گفته می‌شود که هر دو دستگاه دارای باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند.

 

م مشایی

Related post