هوش مصنوعی داروساز می شود / ساخت نخستین داروی مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی

 هوش مصنوعی داروساز می شود / ساخت نخستین داروی مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی

شاید باورنکردنی نباشد اما هوش مصنوعی برای نخستین بار موفق شده با استفاده از الگوریتمهای خود نوعی داروی جدید تولید کند که قرار است روی انسانها نیز آزمایش شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کمتر از یک سال طول کشید تا هوش مصنوعی بتواند دارویی را تولید کند که برای درمان نوعی اختلال وسواس طراحی شده است.

این دارو که برای درمان اختلال وسواس-اجباری در نظر گرفته شده است ، با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی در شرکت بیوتکنولوژی Exsledgeia مستقر در آکسفورد طراحی شده است. Exsledgeia می گوید که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی طراحی داروهای جدید کمتر از ۱۲ ماه زمان می برد.

این دارو که با نام DSP-1181 شناخته می شود ، از الگوریتم های هوش مصنوعی برای خلق ترکیبات بالقوه ، چک کردن آنها در برابر یک بانک اطلاعاتی عظیم از پارامترها ، از جمله عوامل ژنتیکی بیمار و مواردی مشابه طراحی شده است. دکتر اندرو هاپکینز ، رئیس اجرایی Exsledgeia ، خاطرنشان کرد: تصمیمات “میلیاردی” برای یافتن مولکولهای مناسب برای یک دارو وجود دارد و ساخت نهایی دارو بسیار مهم است. تصمیم گیری با وجود هوش مصنوعی بسیار ساده تر و در عین حال زیبا تر است.”

ما قبلاً شاهد بودیم که چندین نمونه از الگوریتمهای هوش مصنوعی در تشخیص بیماری و تجزیه و تحلیل داده های بیماری ها استفاده شده است، بنابراین استفاده از آن برای مهندسی درمان دارویی پیشرفتی آشکار در حوزه پزشکی است.

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.