آسفالت امیری هم به فرودگاه و مترو و بندر بین المللی پیوست!

 آسفالت امیری هم به فرودگاه و مترو و بندر بین المللی پیوست!

آمل امروز:

آسفالت امیری هم به فرودگاه و مترو و بندر بین المللی پیوست!


تابستان سال ۹۵ یا ۹۶ بود مطلبی نوشتم با عنوان جاده‌ی هراز، آبستن اتفاقات جدید است!
حجم بسیار زیاد ماشین‌ها و ایجاد ترافیک در تمام آخر هفته‌های سال و خصوصا تابستان، باعث یکطرفه شدن مسیر و تسهیل حرکت برای مسافرانی که بیشتر از تهران می‌آیند، می‌شود که همیشه اعتراض به حقِ آملی‌ها را در پی داشته است.


جاده‌‌ی هراز سال‌هایِ سال است که در حال چهاربانده شدنِ بی سرانجام است و اگر خاطرتان باشد، سال گذشته خبری مبنی بر هشت بانده شدن آن هم زمزمه میشد !!!! که بسیاری به طنز و مزاح می‌گفتند از وعده‌های جدید انتخاباتی نماینده مجلس است.
این جاده‌ی قدیمی غیر از اینکه یکی از راه‌های ارتباطی مازندران با تهران است، ییلاق‌های زیبای آمل را هم در دل خود جای داده است.
دو طرف مسیر این جاده ییلاق‌های خوش آب و هوا و زیبایی چون چلاو، نمارستاق، نیاک، دلارستاق، نوا، امیری و … قرار دارد که آملی‌ها آحر هفته‌های تابستانی و دیگر فصل‌های سال را در این مناطق زیبا و سرسبز می‌گذرانند.
یکی از مناطق خوش آب و هوا که در این مسیر چشم نوازی زیبا دارد، ییلاق امیری است.
امیری در کنار دیگر ییلاقات، فضای خوبی برای تبلیغات انتخاباتی دارد!!
در جشن معروف تی‌تی امیری در سال ۹۶، دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس، در جمع اهالی حضور پیدا می کند. در این دیدار اهالی منطقه از ایشان میخواهند فکری به حال آسفالت منطقه شود، آسفالتی که نزریک به دو دهه قدمت داشت! یوسفیان هم قول رسیدگی می‌دهد. اواسط اردیبهشت ۹۸ پس از دو سال، پیمانکار به بهانه ی زیرسازی و انجام عملیات آسفالت کشی، شروع به کندن آسفالت‌های قدیمی می‌کنند و تا روستای نهر را کندند و قرار بود بعد آن جاده بتن و سپس عملیات آسفالت جدید آغاز شود. طبق شنیده ها این موضوع انجام نشد و گفتند که باید سطح بیشتری از آسفالت را می‌کندند، ظاهرا پس از این بهانه‌ها خیلی از آسفالت‌ها را بار کامیون کرده و از منطقه خارج می‌کنند و مقدار اندکی در محلات پخش شد تا آسفالت خام را برای زیرسازی به کار ببرند.


به دلیل بالا بودن سطح بالای آب، زیرسازی جاده را آب میبرد و تا عمق سی، چهل سانت تبدیل به جوی میشود و تقریبا نهر بزرگی را به وجود میاورد. خیلی از قسمتهای جاده به همین صورت است و بعضی از قسمتها نیز دچار نشست شده. جاده قرار بود نهایتا تا مرداد ماه ۹۸ آسفالت شود. در ابتدا یک پیمانکار آوردند که ظاهرا به دلیل بعضی از مشکلات پیمانکار اول قهر میکند و می رود. پیمانکار دوم، آسفالتی که قرار بود چاله‌های محله‌های مختلف امیری را پُر کند ، آن مقدار آسفالت باقی مانده را فقط برای روستای وانا استفاده میکند !!
این روزها باز هم زمزمه‌ی آسفالت منطقه‌ی امیری است اما فقط در حد زمزمه !!


چه کسی هست که نداند زمان مناسب برای آسفالت چه فصل و در چه نوع هوایی است؟؟ آیا فصل پاییز که بارندگی لحظه ای دارد آن هم در کوهپایه و ییلاقات، زمان مناسبی برای آسفالت است؟؟ البته اگر واقعا آسفالتی در کار باشد !!


از خساراتی که به ماشین‌ها زده شد و اذیت شدن اهالی اگر فاکتور بگیریم، می‌ماند وعده‌های بی سرانجام که مشخص نیست چه زمانی باید عملی شود؟!
نه تنها امیری که بیشتر کوهپایه‌ها فاقد جاده‌های مناسب و ایمن هستند!!


چه کسی پاسخگوی این وعده‌های سر خرمن است؟؟

ونوشه عزیزی _ آمل امروز

Related post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.